Två av samma kön

Trött på allt. Trött på att jag måste bry mig. Trött att för att jag ser dig överallt. Kan du bara inte försvinna ur mitt huvud? Bort med tankar bort med gnagande ångest.
Du kommer från den tid jag vill glömma. Den tid var som dans på rosa moln, enklare har det inte varit många gånger. Så kom verkligheten ikapp och du försvann. Igen. Så plötsligt dyker du upp som en gammal vän från förr, gnäller. Så ändå skäms jag, för allt jag inte trodde var sant, allt jag sa. Varje gång jag ser dig, varje gång jag vet att du finns där. Det ängsliga hoppet som dras upp, som att jag gör allt för din skull. Det var ju inte så det skulle vara.
Jag bestämde mig för saker som jag aldrig förstått. Men jag fick ändå inte tillbaka dig, du ville inte. Men jag fortsatte att kämpa. Jag vill ha dig här, jag vill att du ska lyssna och tycka. Säga sanningen och säga att jag kan om jag vill. Jag behöver dig.
Det enklaste av två världar, samma sida av två människor. Jag hade gjort så mycket för ett samtal. Ett samtal till vardera. Att få säga hej. Få höra en röst som så länge vart borta, så enkelt.
Trött på allt. Trött på att jag måste bry mig. Trött att för att jag ser dig överallt. Kan du bara inte försvinna ur mitt huvud? Bort med tankar bort med gnagande ångest. 

Du kommer från den tid jag vill glömma. Den tid var som dans på rosa moln, enklare har det inte varit många gånger. Så kom verkligheten ikapp och du försvann. Igen. Så plötsligt dyker du upp som en gammal vän från förr, gnäller. Så ändå skäms jag, för allt jag inte trodde var sant, allt jag sa. Varje gång jag ser dig, varje gång jag vet att du finns där. Det ängsliga hoppet som dras upp, som att jag gör allt för din skull. Det var ju inte så det skulle vara. 

Jag bestämde mig för saker som jag aldrig förstått. Men jag fick ändå inte tillbaka dig, du ville inte. Men jag fortsatte att kämpa. Jag vill ha dig här, jag vill att du ska lyssna och tycka. Säga sanningen och säga att jag kan om jag vill. Jag behöver dig.

Det enklaste av två världar, samma sida av två människor. Jag hade gjort så mycket för ett samtal. Ett samtal till vardera. Att få säga hej. Få höra en röst som så länge vart borta, så enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0